Oeps, ik ben een sukkel - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Deborah Jonker - WaarBenJij.nu Oeps, ik ben een sukkel - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Deborah Jonker - WaarBenJij.nu

Oeps, ik ben een sukkel

Door: Deborah Jonker

Blijf op de hoogte en volg Deborah

19 September 2014 | Denemarken, Nordborg

Omdat ik een sukkel ben geweest door deze blog niet goed bij te houden, loop ik nu meer dan 2 weken achter; oeps.
Dus dit word een laaaaaang verhaal :P

Dinsdag 2 september hebben we foto's geselecteerd en bewerkt.

Woensdag 3 september zijn we 's ochtends verder gegaan met bewerken en na de lunch besloot Ib dat we met zulk mooi weer niet binnen konden blijven zitten en heeft hij ons het eiland wat laten zien, we hebben prachtige plekken gezien waaronder stranden en bossen en zijn geëindigd bij een vuurtoren, waar we ook nog even in gingen.

Donderdag 4 september zijn we bezig geweest met het bewerken van een foto die we hadden gemaakt voor iemand die een cover nodig had met als thema "Unity". Hiervoor hadden we de foto's met de roeiboot gemaakt. Inmiddels wisten we welke tekst erop moest staan en hebben Marieke en ik beide een eigen versie gemaakt, zodat ze keuze hadden.

Vrijdag 5 september was een "vrije" dag. We hebben boodschappen gehaald in Flensburg, want dat is gewoon goedkoper dan boodschappen doen in Denemarken en ze hebben meer keuze daar qua voedsel.

Zaterdag 6 september zijn we naar een rally in Odder geweest. Voordat de rally begon hebben we de route achterstevoren verkend om plekken te markeren waar we het beste konden staan voor de mooiste foto's.

Tijdens de rally bleven we per heat op één locatie aanwezig, waar we als eerste stonden was een "jump", hier kwamen de auto's met mooie snelheden aanscheuren waardoor ze een stuk van de grond kwamen en wij foto's van "zwevende" auto's konden maken haha. Later op een andere locatie bij een bocht raakte één van de rijders de macht over het stuur kwijt en reedt bijna Ib en Jokum (andere fotograaf) aan, of dat leek zo in ieder geval (ik heb het gefotografeerd), want Ib vertelde uiteindelijk dat er nog wel ruimte tussen zat. 's avonds was de finish en hebben we nog wat foto's gemaakt van hoe de mensen ontvangen werden en van de prijsuitreiking.

Uiteindelijk zijn we na de tijd wat gaan eten bij een McDonalds, veeeeeeeeelste laat natuurlijk, maar ja ik had in ieder geval wat gegeten, ondanks de tijd. Uiteindelijk waren we rond half 12 pas weer in Nordborg.. een dag van in totaal 17 uren.

Zondag 7 september zijn Marieke en ik begonnen met onze spullen pakken en het huisje wat schoonmaken, want van dinsdag tot vrijdag hadden mensen het huisje geboekt.

Maandag 8 september gingen we naar Kopenhagen! Kwart over 7 's ochtends zijn we vertrokken richting de veerboot die ons naar Fyn zou brengen, het duurde ongeveer 3 kwartier voor we er waren. Toen we uiteindelijk in Fyn waren aangekomen duurde de reis nog eens iets langer dan een uur. Ib had met iemand afgesproken in Kopenhagen, maar we hadden nog wel even tijd voor hij die afspraak had, dus gingen we even Kopehagen in, jezus wat kan je daar makkelijk verdwalen, maar ja het is ook de hoofdstad van Denemarken, dus ik kon niet anders verwachten. Uiteindelijk gingen we richting de plek waar Ib en ene Flemming hadden afgesproken, deze meeting duurde een halfuurtje, want Flemming had meerdere afspraken staan.

Naast deze afspraak had Ib nog een afspraak in Kopenhagen, waarbij een fiets moest afleveren, ja die fiets zat naast mij op de achterbank, dus dat was tevens ongemakkelijk haha. Omdat we ook voor deze afspraak te vroeg waren hebben we een stuk omgereden. Uiteindelijk waren we bij deze persoon aangekomen en kwamen we erachter dat ook deze persoon Flemming heette, zal wel een bekende naam in Kopenhagen zijn haha. Bij deze Flemming hebben we nog even wat gedronken (gewoon cola hoor). Het was wel grappig want je hoorde 2 conversaties, één in het Deens en één in het Nederlands.

Toen we uiteindelijk vertrokken om richting de veerboot te gaan, kwamen we erachter dat we de boot van 5 uur niet meer gingen halen, dus hebben we rustig aan gedaan en een ijsje gehaald. Eenmaal op de veerboot hebben we rustig zitten kletsen en van de zonsondergang genoten, want ja; daar heb je dan tijd genoeg voor.

Dinsdag 9 september hebben we de laatste dingetjes wat opgeruimd, verplaatst en schoongemaakt want in de middag zouden de mensen komen die het huisje geboekt hadden.

Woensdag 10 september kreeg ik rugpijn, YAY.. leuk man. Dat was ook heel fijn aangezien we in het hok/studio tijdelijk verbleven, waar het niet super warm was. Van de rest hadden we foto's bewerkt.

Donderdag 11 september had ik nog steeds wat last van rugpijn, maar ja liever in het kantoortje zitten dan weer in dat koude hok, want kou en rugpijn gaan niet samen.

Vrijdag 12 september mochten we, zodra de mensen uit het huisje waren, weer terug in het huisje, dus alles weer terug in het huisje gebracht. Uiteindelijk kwamen Johan (de vriend van Marieke), Cor en hun vader, die hebben alles klaargezet voor hun tijdelijke verblijf en zijn in de tijd dat wij de studio gingen opbouwen even de omgeving gaan verkennen. We hebben de studio opgebouwd omdat we 's middags een 11-jarig meisje gingen fotograferen in de studio, Sandra, die tijdelijk bij Ib en Kirsten logeerde. We hebben wat high- en lowkey foto's van haar gemaakt. Nadat we klaar waren, zagen we dat Johan, Cor en hun vader buiten van een biertje zaten te genieten, dus zijn we er maar bij gaan zitten. En uiteindelijk aan het einde van de middag was zelfs mijn bezoek gearriveerd! Bart kwam aanrijden en kreeg gelijk al een biertje aangereikt door Johan en later kwam Ib er ook nog gezellig bij zitten.

Zaterdag 13 september zijn Ib, Sandra, Bart, Marieke en ik naar Padborg Park geweest voor een race, we hadden mooi weer en weer veel foto's gemaakt.

Zondag 14 september, vandaag was het eigenlijk de bedoeling om naar Legoland te gaan, want we waren er niet eens van op de hoogte dat we deze dag weer naar Padborg Park gingen. Ib wist van Marieke dat ze naar Legoland ging, dus die ging ook, maar ik ging mee naar Padborg Park om weer wat foto's te maken. Dit was niet zo'n erg probleem, Legoland gaat niet weg en ik heb nog wel mogelijkheden om daarheen te gaan en Bart vind races wel mooi om te zien, hij heeft zelf ook wat gefotografeerd op een afstand en vond het ook wel mooi om te doen. :) We hadden deze dag veel regen, wat mooie foto's op kan leveren, maar wat niet zo goed is voor mijn gezondheid.

Maandag 15 september begonnen we na de lunch, want onze gasten vertrokken rond 12 uur. Voor de rest zijn we bezig geweest met het bewerken van de foto's. En zoals ik voorspelt had begon ik mij wat min te voelen; ach waarschijnlijk is het morgen wel weer wat beter.

Dinsdag 16 september nog steeds bezig geweest met het bewerken van dezelfde foto's, had toch wel meer dan 3000 foto's gemaakt, dus dat moet natuurlijk zorgvuldig geselecteerd worden.. Ohja, mijn verkoudheid was een beetje erger geworden; zal vast na een goede nachtrust wel weer beter gaan, dus lekker vroeg op bed!

Woensdag 17 september, de laatste foto's bewerkt, laten zien en feedback op gekregen. Ennn mijn verkoudheid is weer een stukje erger, maar ik blijf positief; morgen voel ik mij vast wel wat beter!

Donderdag 18 september hebben we architectuur foto's gemaakt van een universiteit/concerthal in Sønderborg, yay architectuur.. *kuch*, we waren rond half 4 weer terug en hadden we rest van de dag vrij gekregen om de foto's te bewerken. Oh en ik was toch weer een tikkeltje erger verkouden, hoe is het mogelijk..

Vrijdag 19 september, uit voorzorgsmaatregelen maar geregeld dat ik en mijn hoestbuien en snotneus i.p.v. in het kantoortje in het huisje bezig mocht gaan met de foto's bewerken, waar ik nu dus nog mee bezig ben, want HALLELUJAH de verkoudheid kon dus wel weer erger -.-"

Like mijn facebook pagina voor alle foto's en om op de hoogte te blijven; https://www.facebook.com/pages/Deborah-Jonker-photography/331754086963966?fref=ts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Nordborg

Denmaaaaarrkk.

Stage in Denemarken.

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2015

Stage, kerst en oud en nieuw.

16 December 2014

Kleine update.

10 December 2014

Ziek en koud.

02 December 2014

En verder

26 November 2014

Wat gaat de tijd snel
Deborah

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4445

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Denmaaaaarrkk.

Landen bezocht: